Alla inlägg den 28 november 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 28 november 2018 23:36


I slutet av maj skulle vi åka iväg en sväng med husbilen.

Första stoppet blev i Öregrund där vi bl.a åkte över till Gräsö och cyklade där en dag.

Vi skulle hålla oss i trakten av Mälaren och hade bl.a stämt träff med Rosé-Marie och Stefan i Sigtuna.
.


Vi hade länge bestämt oss för att sluta snusa. När det var slut i den stora burken som Kent hade bakat så var det slut och det inträffade i Öregrund.
.


Nu blev det inte lika roligt med semester. Vi fick abstinensbesvär båda två, mina något värre än Kents. Så kändes det i alla fall.

Det blev ingen träff med Rosé-Marie och Stefan i Sigtuna. Vi åkte hemåt och träffades i Mellanfjärden i stället. Där blev vi inte heller kvar så länge pga den rastlöshet som kom när snuset tog slut.
.


Vi åkte hem till Sundsvall och ställde oss med husbilen i hamnen. Tova kom intill stan och sov med oss.
.


På Crusing
.


Skolavslutning med Njurunda Friskola. Elsa är både glad och ledsen, det är hennes sista dag i grundskolan.
.


Midsommar firar vi på traditionellt vis i Hassela med Cicci och hennes familj.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 28 november 2018 19:13


Vi hade bestämt att inga juldekorationer skulle sättas upp hos oss förrän nu på fredag. Vi skulle hålla på traditionen och vänta till 1:a advent trots att de flesta av våra grannar tände sina lampor för länge sedan.

Nu blev det inte riktigt så för i dag när vi började sätta upp stjärnor och lampor mm ville jag helt plötsligt inte vänta tills på fredag med att tända det vi satt upp.

Det blev riktigt bra, nöjdast är jag med Kents hemmasnickrade blomlådor med tallris och belysning.
.


I går var vi och handlade lite. Vi fick bl.a med oss en blå adventsstjärna hem som ska pahad altandörren i sovrummet. Den passade mycket bra mot våra blåa sammetsgardiner. Dom har jag förresten köpt på Gekå:s i Ullared för ca 250 kr (två längder) i somras. Ett mycket bra köp.
.


Vi köpte också en kraftig snittamaryllis för 39 kr på Blomsterlandet, det var verkligen ett bra pris. Dom hade både röda och vita för det priset.
.


Nu sitter vi skönt i varsin fåtölj och funderar på stort och smått. Ofta har vi inte samma funderingar på gång Kent och jag men just idag tror jag att våra tankar går åt samma håll.
.


Vi fick detta innehåll (se nedan) med en väska i dag. Jag undrar vad det innehållet egentligen betyder. Kom det från en vän eller kom det kanske från en ovän. Ja är man som jag intresserad av beteendevetenskap och relationer så sätter det genast igång lite intressanta funderingar, helt personliga analyser naturligtvis.
.


Det är ganska skönt att jag är den typen som inte bryr mig. Det känns faktiskt ingenstans i mig, däremot tror jag att det kanske känns i Kent. Jag såg följande rader på Jenny Junhammars blogg.

Det är som Taylor Swift sjunger. And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate. Baby, I.m just gonna shake, shake, shake, shake, shake. I shake it off, I shake it off. 


Det får bli en mycket passande avslutning på mitt inlägg i dag.

Ha det bra!

Av Annica och Kent Lindholm - 28 november 2018 00:50


I dag hittade jag av en slump till Sandra Junhammars blogg. Jag har inte hunnit läsa så mycket i den men det jag läst har fängslat mig.
.


Hon skriver om välmående, enkelhet och hållbar livsstil. Jag kan trots det lilla jag läst, varmt rekommendera en stunds läsning på hennes blogg. Hon fick mig att tänka till.

Det gäller att stanna upp, inte bara en gång i livet utan vid många tillfällen och ställa sig frågan.
- Vart är jag på väg, och varför.
.


Som jag skrev här på bloggen härom dagen så bryr jag mig inte så mycket om vad andra tycker om mig och så har jag nog varit hela livet, på gott och ont. Det är klart att det alltid känns bra att vara älskad och omtyckt men det måste räcka att man är den man är. Måste jag göra mig till, vara någon till lags för att bli omtyckt då får det hellre vara.
.


Jag hittade dessa rader på nätet, håll med om att det är sant.

Jag tror att vi är många som behöver bli mycket duktigare på att både släpps in nya människor i våra liv men också bättre på att hjälpa andra att lämna oss i fred.

Vi behöver bli bättre på att säga ja och nej, bli bättre på att fånga upp positiv energi och bli bättre på utestänga energitjuvar.

Hela livet består av mycket ansvar inom olika områden och det kräver energi, men du, glöm inte ditt ansvar över ditt eget välmående i första hand.

Jag säger som flygvärdinnan - Sätt först på din egen mask och hjälp därefter andra.

Det jag menar med det är, ju stadigare du själv står ju bättre kan du finnas till för andra.

Ha det bra!
.



Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards