Direktlänk till inlägg 8 december 2018

Jag tänker på dig Annika, jag tänker på dig varje dag

Av Annica och Kent Lindholm - 8 december 2018 20:05


Jag tänker på dig min bästa vän, min före detta chef, på dig som också heter Annika. Jag tänker på dig varje dag, vissa dagar tänker jag mer, vissa dagar tänker jag lite mindre men du finns alltid i min närhet.

Har jag frågor och funderingar får jag svar av dig. Lyssnar jag så hör jag tydligt din röst och ditt glada skratt. Blundar jag ser jag dig och ditt fina leende.

Du är den allra finaste jag någonsin lärt känna.

Jag minns att du vid ett tillfälle när du var min chef sa till mig - Du är som en oslipad diamant, men du jag ger mig f...n på att du ska lyckas. Du trodde på mig som ingen annan hade gjort. Jag har verkligen dig att tacka för mycket.
.


Livet är så märkligt. Hur kan så enormt mycket energi som du hade inom dig bara försvinna. Jag känner ingen som är som du, du hade alltid mycket på gång. Du kunde prata tills du somnade, du kunde vakna på mormonen och fortsätta samtalet exakt där du slutade kvällen innan. Du hade full kontroll på allt runt omkring dig.

Vi reste mycket i jobbet och tillbringade då ofta dygnets alla 24 timmar tillsammans. Jag minns en gång när jag var helt slut och sa till dig - Vet du Annika, nu orkar jag inte mer. Bra sa du - Då vet vi att du har 70% kvar.

Du var helt otrolig. Jag blir så varm inombords och fylld av glädje när jag tänker på dig.

Så otroligt vacker!
.


När vi inte längre jobbade tillsammans ringde vi varandra nästan dagligen, ibland kunde vi ringa flera gånger om dagen. Vi hade otroligt givande samtal där vi analyserade både det ena och det andra.

Ibland var våra samtal roliga och ytliga, ibland var dom allvarsamma och riktigt djupa.

Ibland pratade vi om våra familjer och vid dessa tillfällen märkte jag vilket otroligt stort hjärta du hade för dina nära och kära. Mycket i ditt liv var viktigt men inget var lika viktigt som familjen.

- Oh vad jag saknar dig!

I slutet av september fick Kent och jag vara med på din sista resa här på jorden.

Jag har varit på några begravningar genom åren men ingen som har varit i närheten av din. Det var en riktigt vacker begravning.

Du var en mycket färgstark person, du var den man såg och den man hörde, det var alltid en positiv stämning runt omkring dig. Exakt så var det även på din begravning.
.


Tusen tack Annika, tusen tack för allt.
Tusen tack till din fina familj, tack för att vi fick vara med på din sista resa här på jorden.

Kramis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica och Kent Lindholm - 7 augusti 2019 16:57

  Hej   Den här bloggen uppdateras inte längre.  Vill du följa Kent och mig i vår vardag och på våra resor gå gärna inpå min nya blogg.   Kent och Annica på väg.  weandourtravelse    ...

Av Annica och Kent Lindholm - 22 februari 2019 18:57

Som jag har skrivit tidigare så har vi ju fått en ny liten familjemedlem, Ellens (vårt barnbarn) lilla son Charlie. I början av veckan blev han förkyld. Troligast blev han smittad av någon i familjen. Det är ju omöjligt att hålla barnen borta ...

Av Annica och Kent Lindholm - 11 februari 2019 15:22

Att gå tidigare i pension är det bästa beslutet Kent och jag någonsin har tagit. Nu har vi varit lediga över ett år och det blir bara bättre och bättre. Vi har alltid något på gång, det kan vara en resa, en fika på stan med några bekanta eller som ...

Av Annica och Kent Lindholm - 2 februari 2019 07:24


Jag vaknade riktigt tidigt i dag. Bredvid mig i sängen, kloss i kloss låg Kent och Thea och sov. Det såg så mysigt ut så jag skulle ta ett kort men jag ville inte tända lampan och väcka dom så jag knäppte med blixt i stället. Det var nog inte så up...

Av Annica och Kent Lindholm - 31 januari 2019 18:58

I dag har Thea varit till veterinären och opererat bort två mjölktänder. Det var hörntänderna som inte ville släppa. . Hon skötte sig exemplariskt. I väntrummet var det fler hundar men hon var tyst och satt lugnt och tittade. Matte och husse va...

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards