Alla inlägg den 11 januari 2019

Av Annica och Kent Lindholm - 11 januari 2019 19:58


Jag befinner mig i Asien men kan inte låta bli att följa den soppa till politik som sker hemma i Sverige just nu. Jag känner mig riktigt upprörd och förbannad. Alltså vad är det frågan om.

Vad är det viktigaste när man jobbar politiskt. Är det att föra fram och jobba för sin egen politik eller är det viktigaste att göra sitt allra yttersta för att stänga andra ute, andra som faktiskt har fått sina mandat vid ett demokratiskt val.

Borde man inte ha tagit ett beslut om Alliansen vara eller inte vara innan valet och gått ut med det offentligt till väljarna. Tänk om det är någon stackars Alliansväljare som sympatiröstat med C eller L, snacka om att dessa kan känna sig grundlurade i dag.

Den viktigaste uppgiften Annie Lööf och Jan Björklund har i dag är att stänga SD och V ute från allt politiskt inflytande. Fattar inte Annie och Jan att det är inte är Jonas Sjöstedt och Jimmy Åkesson dom utestänger från arenan och inflytandet,
det är faktiskt miljoner svenska röstare dom nu totalt utestänger i den Svenska demokratin. Hur f...n kan vi bara acceptera det.

Vet ni att jag tror att bakgrunden är riktigt banal, på riktig skämsnivå,

1. Annie vill tuppa till sig och verkligen sätta ner foten och visa sin maktposition. Hon vill visa att hon står för det hon säger hur galet det än blir. Jag undrar hur mycket hon kommer att förlora på det spelet.
2. Stackars Björklund har ju sagt att han ska göra som Annie så det är väl bara för honom att hänga med så gott han kan. Den stackarn kommer att drunkna i den här soppan, han försvinner nog snart helt och hållet om inte hans partikamrater agerar och säger ifrån till honom redan nu på lördag.
3. Stefan Löfven är så sugen (fult ord) på stadsministerrollen att han säger ja och amen till allt möjligt just nu.
Det finns nog många som skulle vända sig i sina gravar om dom fick höra att Löfven kommer att vara med och försämra arbetsrätten, han kommer också att vara med att införa marknadshyror, mm. Hans brinnande lust att bli stadsminister igen är så stor att han bokstavligen skiter i vad som händer inom bl.a LO. Det spelar ju ingen roll för det inte LO han tänker leka med och vara kompis med dom kommande 4 åren.

Vad säger Jonas Sjöstedt, kommer han att finna sig i allt och bara lägga ner sin röster. Jag har lite svårt att tro det, Jonas är gärna en politiker som visar sina muskler när den möjligheten ges. Jimmy Åkesson är en smart man med is i magen. Han är lugn och tittar bara på och blir genom det agerandet bara större och större. Han blir den som behåller lugnet, han blir med andra ord den sympatiske, har ingen funderat på om det är så smart.

Nä vet ni vad, jag tycker att dom konstruktiva samtalen i dagen riksdag är på mycket låg nivå.

Jag är blå om det var någon som inte visste det. Jag tycker att vi ska ha ett nyval och då kan C och L stå där och vänta och upptäcka vad många röster dom bara försvann. Jag är rädd att även Löfven om han inte drar i handbromsen lite snabbt nu får se både en och annan sympatisör söka sig till någon annan. Risken är också stor att Jonas får många nya kompisar inom LO.

Ja ja, nu måste jag erkänna att det är lite genant att vara svensk.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Skapa flashcards