Alla inlägg den 13 januari 2019

Av Annica och Kent Lindholm - 13 januari 2019 20:05


Soppan i den svensks politiken kokar vidare. Jag har läste en hel del och det verkar som både Annie Lööf och Jan Björklund nu kommer att säga ja till Löfven till veckan. Det blir just en snygg socialdemokratisk politik han kommer att genomföra till sina väljare. Han sänker skatter, försämrar arbetsrätten, han gör betydliga utökningar av RUT, han inför marknadshyror, han säger ja till vinster i välfärden mm. Det är mycket ren högerpolitik som Löfven nu tänker säga ja till. Jag undrar om det verkligen var vad hans väljare gick till val på.

Ja han verkar säga ja till vad som helst bara han får bli stadsminister i 4 år till. En sak är ganska säker, han kommer nog att hamna på en rad en negativ sidor i historieböckerna som den som gjorde en massa försämringar för den stora socialdemokratiska massan.

Är det rimligt att ett mittenblock som varken är höger eller vänster tillsammans allierar sig och utestänger 26 % av Sveriges väljaren. Det är det resultat som faktiskt blir om Löfven blir vald till veckan.

Men hallå!!! Får man agera så i en demokrati, får man ta till vilka medel som helst för att utestänga varandra, utestänga varandra med ett slugt och oärligt/osunt spel. Ska inte partierna förhålla dig till varandra utifrån vad väljarna har sagt. Om inte, varför ska vi då ha demokratiska val. Som jag skrev ovan är det hela 26% (drygt en fjärdel av väljarna) som utesluts och inte får vara med i debatten. Det kan väl ändå inte vara demokrati.

Fy vad jag skäms över att vara svensk just nu.

Det är inte ofta jag har stöttat Jonas Sjöstedt men en sak är säker, sänker han förslaget Löfven genom att rösta nej till honom så tycker jag att det är ordentlig stake i Sjöstedt och hans parti.

Jag läste till och med att Jonas och V skulle bli en obetydlig dörrmatta åt Löfven och till hela den nya parti konstellation. Det är ju för f...n både otroligt, dumt, barnsligt och oförskämt av någon i S att uttrycks sig så.

Nej nu håller vi tummarna att det blir ett nyval. Då jädrar kommer dom som tror att dom bestämmer i mitten att få se mer färgstarka penseldrag. Det är jag övertygad om, många fler både mörkblåa och riktigt röda.

Då kommer vi nog också att få se några färger försvinna, och några färger som kommer att bli betydligt svagare. Jag hoppas av hela mitt hjärta på ett nyval nu, ett nyval är nödvändigt för Sverige
.





Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards