Inlägg publicerade under kategorin Resor med husbilen

Av Annica och Kent Lindholm - 4 juli 2018 16:08

I dag åkte vi vidare.

Vi har nu stannat på en fin marina ca 3,5 km utanför Ängelholm. Ställplatsen ligger vid vattnet men tyvärr är marken kuperad så man ser inte vattnet från ställpnatsen.

Servicebyggnaden är helt ok med duschar och toaletter. Priset är mycket bra, 165 kr / dygn inkl el.

Det är fortfarande lika varmt (29 grader) och solen skiner från en klarblå himmel.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 juli 2018 19:10

Nu är vi i Ullared och provianterar inför vår resa till Kroatien. Många burkar matjessill och skinka blev det. Det åkte med en och annan blus också.

I går kväll färgade jag håret på campingen. Jag gick till duschrummet och satte i färgen. När det var dags att skölja ur den var alla duschar upptagna, jag fick lite panik och gick till herrarnas dusch i stället. Jag måste ju få bort färgen i tid och det blev riktigt bra.

I dag har jag varit till frissan inne på Gekå:s och klippt luggen för 69 kr, ganska billigt eller och skapligt blev det också.

Nu sitter vi ute i skuggan och kopplar av. Vi har riktigt varmt här, kanske lite väl varmt när vi tittade på fotbollen.

I morgon åker vi vidare ner mot Trelleborg.

Av Annica och Kent Lindholm - 28 juni 2018 17:13

I dag måste det ha varit värmerekord här i Västerås. Termometern visar över 30 grader klockan 17:00.

Vi har varit vid en badstrand i dag som ligger bara några hundra meter från ställplatsen. Dante och Kent badade men det var inte så varmt i vattnet.

Klockan 16:00 lämnade vi Tova på fotbollslägret så nu har vi bara Dante med oss i bilen. I morgon kommer Petra.

Av Annica och Kent Lindholm - 15 juni 2018 21:52

I helgen är vi i Stocka med Rosé-Marie och Stefan. Vi står på ställplatsen vid Måsen, en ställplats som renoverats och fått bl.a ett nytt servicehus, det är en mycket fin plats alldeles vid havet.

Det har varit soligt och fint men mycket blåsigt i dag. Vi har varit ute hela eftermiddagen så nu känner jag mig så där riktigt vindpinad och trött som man ofta blir vid havet eller i fjällen.

Av Annica och Kent Lindholm - 2 juni 2018 18:10

Vi står fortfarande i stan med husbilen.

Alldeles nyss fick vi besök av min fd kollega Siv. Så himla roligt att träffa henne och hennes man.

I kväll ska vi gå och titta på raggarbilar, det är tydligen crusing i kväll.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 juni 2018 18:17

I helgen campar vi på hemmaplan. Vi står nu på parkeringen i hamnen. Det är närmare 30 grader varmt, helt otroligt vilket fint väder vi har.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 juni 2018 18:06

I går var vi i Mellanfjärden och träffade Rose-Marie och Stefan. Petra, Jörgen och Tova kom ner och åt med oss.

Av Annica och Kent Lindholm - 28 maj 2018 09:55

I går åkte vi iväg på en liten semestertripp igen. Vi tänker hålla oss vid östkusten och inte längre söderöver än Stockholmstrakten.

Vi står nu på en ställplats i Öregrund. Det är riktigt fint väder men lite kyligt i luften ftån havet.

I dag ska vi ta cyklarna med färjan över till Gräsö.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

Kul att just du tittar in.

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag.

Fråga oss

<<< Augusti 2019

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands