Alla inlägg under maj 2014

Av Annica och Kent Lindholm - 26 maj 2014 05:05


Vaknade 03:30 pigg som en lärka men med en oro i kroppen. Att eventuell försäljning av stugan skulle orsaka ett så kraftigt stresspåslag hade jag inte en aning om.

Jag har alltid sagt till nära och kära när dom har det stressigt. - Se varje måste som ett hinder på häcklöpningsbanan. Ta ett och ett hiner i taget, ställer du alla hindren tillsammans kommer du aldrig över dom. Ja så klokt men just nu har jag alla hinder i en enda stor hög som känns omöjlig att besegrar.

Vis av erfarenhet vet jag att det snart känns bättre, det är bara att jobba på med fysiska aktiviteter så blir kroppen snart lugn igen. Man säger att stress kräver "fly eller fäkta", jag väljer fäkta för då får man ju ändå något uträttat. Nyss har jag hängt en tvätt och startat igång ytterligare en maskin :). Ja vad mycket jag kommer att få uträttat i dag.
.


Av Annica och Kent Lindholm - 24 maj 2014 18:25


I går åkte vi ner till stugan. Vädret visade sig från sin allra bästa sida.

I dag har vi fortsatt att städa och fixa. Det finns massor att ta tag i. Snart är tvättmaskinen åter installerad efter renovering av badrum. Här har aldrig varit finare än vad det är just nu.

Jag måste erkänna att det är mycket blandade känslor och tankar som rör runt i mig. Ena minuten hoppas jag att försäljningen ska gå fort, nästa stund hoppas jag att stugan inte blir såld. Fy så jobbigt det är just nu. Ja ja, vi får se hur det blir. Bra blir det alltid :)
.

Av Annica och Kent Lindholm - 19 maj 2014 14:59

Nu ligger stugan äntligen ute till försäljning. Det har varit en lång process för både Kent och mig innan vi verkligen kom till skott. Så med andra ord är beslutet att sälja väl genomtänkt och det känns riktigt bra. Nu håller vi tummarna att vi får ett snabbt avslut.

http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/njurunda-njurunda_-_armsjon-armsjovagen_189-552443

.

Av Annica och Kent Lindholm - 18 maj 2014 17:33


Vilken bra helg och vilket otroligt fint väder vi haft. Nu är det sommar på riktigt.

* Jacob och Hannes har tagit årets första dopp i Armsjön.

* Jag har putsat alls fönster.

* Kent monterar hängrännor och stuprör.

* Husbilen har fått lämnat sitt vinterviste.

Tova och Dante har varit med oss hela helgen. Micke, Line och pojkarna kom ner i går. Ka vi har verkligen haft en toppenhelg och batterierna känns riktigt fulladdade inför kommande arbetsvecka.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 17 maj 2014 22:20


Du är som Lotta på Bråkmskargatan, du kan allt och lite till, det sa ofta min mamma till mig. Hon var nog otroligt klok hon, klokare än jag kunde förstå och uppskatta. Det är nog hennes uppmuntrande ord som fått mig att se möjligheter i det mesta.

I dag har jag lagat bakskärmen på husbilen. Den är inte riktigt klar men jag är mycket nöjd med arbetet så här långt. Det som återstår är lite mer slipning och sedan är det bara lacken som ska på. Det kommer säkert att bli jättebra och tänk vilken utgift jag har besparat oss. För dom pengarna ska jag kosta på oss ett riktigt gott vin när vi kommer till Italien.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 15 maj 2014 20:53


Nu har det varit mycket att stå i de senaste dagarna. Renovering av stugan och det nya badrum är i det närmaste färdigt. Vi har träffat mäklaren och fotografen. Rörmockaren har varit och kollat så att han kan koppla in vattnet i toarummet mm mm. Jag är så trött så jag förstår inte vad jag själv tänker. Det är med andra ord kortslutning under papiljotterna just nu.

Kent är på något, trevligt tror jag, i kväll. Jag orkade inte engagera mig när han berättade utan slog dövörat till och sa - Kul! Ha en riktigt trevlig kväll. När han kommer hem har jag inte en aning om men det spelar ingen roll för då sover jag.

När jag kom hem i dag hade en blomma blåst omkull på altanen på framsidan. Vad är det för blomma tänkte jag, är det Kent som ställt den där? Att vi inte hade någon möbel där, något bord att ställa en blomma på, det kopplade inte just då. När jag kör in på parkeringen ser jag att det står en gammal, jättefin Grythyttans trädgårdsgrupp uppställd där. Tusen, tusen tack snälla Dennis och Katarina.

Nej nu ska jag gå och lägga mig. I morgon väntar jobb och sedan hämtning av Tova och Dante som ska vara med oss i helgen.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 13 maj 2014 20:29


I dag har vi haft mäklare här i stugan. Hon skulle räkna och kolla runt och återkomma i morgon med vad hon tror att vi kan få för stället. Spännande! Nu ska jag sätta mig och läsa på om försäkringar i samband med försäljning.

Vi har också haft småbarn och svärföräldrar på middag i dag. Hämtade Tova, Hannes och Dante på dagis och skola. Dennis och Katarina kom ner. Vi åt grillat tillsammans och planerade sedan inför vår kommande Europaresa i juni. Det ska bli så härligt att få åka dit näsan pekar i en hel månad. Vi kommer att skriva en fullmakt till Micke (sonen) så att vi har någon som kan fixa med försäljning om det skulle bli aktuellt när vi är borta.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 maj 2014 18:49


Det tar sig sa mordbrännaren! Det gör det också med vår renovering i stugan. Nu sitter mattan på toagolvet och i duschhörnan. Kent har börjat att klä övriga väggar med panel. Jag är helnöjd med vårt val av färg och materiel. Det kommer att bli jättebra.

Jag har målat lite här och där, jag har putsat fönster och städat lite till i friggeboden som alltid har varit ett förråd där massor av onödigt har sparats genom åren. Här finns hur mycket som helst att göra. Skönt att vi är lediga måndag och tisdag.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards