Alla inlägg under april 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 30 april 2018 16:14


I dag har vi cyklat i Malmö Centrum. En stad som blir finare och finare ju mer vi ser av den.

Vi började med ett stopp på Lilla Torg där vi åt lunch med min fd chef Camilla Bunke. Det var så himla trevligt att återse henne.

Därefter blev det ett besök i Västra Hamnen och ett stopp vid Turning Torso.

Det har varit soligt men otroligt blåsigt här i dag. När vi cyklade tillbaka till husbilen kom det en regnskur men nu är det uppehåll igen.
.


Av Annica och Kent Lindholm - 29 april 2018 22:36


Fy Fabian vad vi har det bra. Det allra bästa beslutet vi tagit de senaste åren är att gå i pension.

Semestern tar aldrig slut. Helt underbart!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 29 april 2018 18:00


Nu har vi varit på en kvällspromenad här i Limhamn. Här är våren minst tre veckor tidigare än hemma, det blommar för fullt.

Jag har besökt Malmö många gånger via mitt jobb på Telia. De minnen jag har härifrån är bl.a Bo 01 och Malmös Lilla Torg. Att det finns så mycket vackra områden vid havet och så stora gröna rekreationsområden mitt i staden visste jag inte.

Det är synd att det är så mycket problem med kriminalitet mm. det sprider en negativ känsla kring hela staden. Bodde jag här skulle jag vara mycket stolt över min fina stad.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 29 april 2018 15:40


Nu hoppas jag att vi har lämnat det trista vårvädret som varit bakom oss.

I dag kom vi till ett mycket soligt och varmt (+17) Malmö. Vi har parkerat på Lagunens ställplats i Limhamn. Här är det full aktivitet bland båtfolket. Det är perfekt att så många småbåtshamnar även erbjuder ställplats för oss som reser i husbil.

Här blir vi troligast kvar över sista april och 1:a maj. Är vädret bra i morgon plockar vi nog ner cyklarna från bilen och trampar in till Malmö centrum som ligger ca 5 km härifrån.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 23 april 2018 20:44


I dag har vi kommit till Ullared. Vi tog det lugnt efter vägen och stannade till både i Vadstena och i Gränna. Det är så härligt att slippa se en massa smutsig snö överallt, här har våren kommit och det är så där härligt grönt i markerna.

Nu står vi på Gekå:s ställplats. Morgondagen är vikt för shopping så vi blir nog kvar här tills på torsdag förmiddag innan vi drar vidare ner mot Skåne.

Vädret är riktigt bra, solen tittade fram på eftermiddagen.

Av Annica och Kent Lindholm - 22 april 2018 19:12


I dag har vi uppvaktat Micke (sonen) som fyller 43 år. Tack för mycket gott fika.

Klockan 15:30 åkte vi iväg på årets första husbilssemester. Vi har nu stannat för dagen på den nya ställplatsen centralt i Gävle. En mycket fin plats vid småbåtshamnen. Här kostar det 150 kr / dygnet inklusive el. Helt ok plats, hit kommer vi säkert tillbaka.

Nu ska vi se om vi får igång TV:n också. Jag är lite nördig och vill gärna se nyheterna varje kväll klockan 19:30. Vi har Boxer hemma och ett extra kort i bilen, det fungerar oftast bra.

Av Annica och Kent Lindholm - 20 april 2018 11:49


Facebook är en ganska rolig sida att följa om man är intresserad av beteendevetenskap. Man kan med några enkla knapptryck få en ganska god kännedom om många människor och deras åsikter trots att man inte är anställd på Cambridge Analytica.

Det som förvånar mig är att många vuxna inte förstår spelet som pågår där. Spelet handlar om varför man gör ett inlägg. Det handlar om vad man vill säga eller visa med inlägget och vem man vill ska vara mottagare.

Varför gillar man vissa inlägg, varför gillar man inte. Varför sätter man olika symboler, ex. hjärta, glad gubbe, ledsen gubbe eller varför flörtar man. Tänker man på vad dessa symboler betyder för de allra flesta och tänker man på vem mottagaren är när man sätter symbolen. Försöker man tänka på varför hen har gjort detta inlägget och vad min symbol då kan innebära. Klart man kan sabba för många om man inte förstår.

Börja titta lite djupare och fundera lite mer på FB och vad som står där så upptäcker du mycket enkelt en helt ny sida och betydligt mer intressant sida av FB.

Men du, håll huvudet högt och åk inte med i karusellen om du inte förstår spelet, det kan bli både pinsamt och banal.


Av Annica och Kent Lindholm - 19 april 2018 19:27


Jag sa till Dante att ta fram dagens läsläxa. Den här boken kom han med. Jättebra för en 1:a klassare, hihi. Nu har vi läst om bl.a Continental däck. Visste du att det var dom som gjorde det första mönstrade däcket 1904. Den här boken blir nog min kvällslektyr, ganska intressant.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards