Alla inlägg under december 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 31 december 2018 20:36


Thea är en riktig knähund. Fick hon som hon ville skulle hon vara i vårat knä hela dagarna.

Nu har hon kommit på att vi ska hålla i ett runt ben åt henne medans hon ligger hos någon av oss och gnaga på det. Hon ser så fånig ut när hon kommer med benet så det går bara inte att låta bli att ta upp henne.

Hon är mycket älskad och otroligt bortskämd.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 31 december 2018 00:02


I dag har det inte hänt så mycket hos oss. Vi har varit på hemmaplan hela dagen.

Vi fick en härlig promenad med Thea på förmiddagen. Det var några grader kallt och sol från klarblå himmel, precis som en fin vinterdag ska vara. Nu är det betydligt kallare hos oss, i kväll visade termometern -10 grader.
.


Vi har ändrat våra planer för Thea när vi reser bort. Hon kommer att vara hos en granne på dagarna och hos Petra på nätter och helger. Det känns mycket bra! Vår granne är aktiv person som har stor kunskap om hundar så Thea kommer att få det jättebra med henne på dagarna. Det kändes inte helt ok att lämna henne på pensionat så länge trots att vi vet att det är ett bra pensionat.
.


I dag är det bara 10 dagar kvar till vi åker till Thailand för 22:a gången om jag inte minns fel. Vi åkte dit första gången 1999 och har sedan varit där nästan varje år och något år har vi varit där två gånger.

Många tycker att vi är konstiga/knäppa som åker till samma land år efter år. Vi har fått höra att vi är tråkiga, att vi är rädda för att göra nya saker mm. Våra resvanor har analyserats en hel del bland våra bekanta men jag säger som barnen brukar säga.
- Ja, och VEM bryr sig? Inte vi i alls fall.

Nästa vecka ska jag börja plocka fram sommarkläderna.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 30 december 2018 09:24


I går var vi till Ellen, Oscar och Charlie och hälsade på. Dom ligger fortfarande inlagda på barnsjukhuset. Charlie föddes med en infektion i kroppen och den ska behandlas innan dom får åka hem. Kent håller på att bli förkyld så han fick tyvärr inte gå in till Charlie.

När vi fick barnbarn kände jag mig mer delaktig och även till en viss del ansvarig. Nu när det är barnbarnsbarn så finns ju både föräldrar och mor - och farföräldrar som tar ansvar. Inga förväntningar ställs på mig och Kent, vi får bara vara med och det känns helt underbart.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 december 2018 22:54


I dag har jag äntligen blivit gammelmormor. Vårt älskade barnbarn Ellen och hennes pojkvän Oscar har fått en son.

Det känns helt underbarn och samtidigt overkligt.

Varmt välkommen lilla Charlie!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 25 december 2018 22:46


I år firade vi julaftonen hus Petra med familj.

Nästan alla var med, även Petras svärföräldrar var med i år. Den enda som saknades var Petras bonusdotter Maja.
.


Julafton innebär mycket väntan för barnen. Här sitter barnbarnen och Ellens pojkvän.
Tova och Maja saknas på bilden.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 22 december 2018 22:50


Nu har vi en riktigt vit vinter. Thea och Kent har varit ute och skottat i dag.

Thea älskar sin nya overall. Hon lyfter så snällt på benen så att den ska vara lätt att sätta på, hon verkar nästan lite mallig när hon har den på sig.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 22 december 2018 22:37


I torsdags bjöd Cicci och Tomas till kalas. Den här gången var det vårt barnbarn Ellen som firades på sin 19-års dag.

Det är så roligt att träffas, jag njuter verkligen av min stora familj. På familjebilden saknas Cicci som var bakom kameran, barnbarnen Jacob, Elsa och Alfons, Petras Jörgen var inte med och inte heller Oscars (Ellens kille) son Arvid. I övrigt var nog hela familjen med.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 20 december 2018 15:55


Nu har jag gjort mitt näst sista besök för den här gången hos tandläkare David och hans sköterska Caroline på Dentsmile.

Jag kan verkligen rekommendera Dentsmile i Sundsvall, det är den absolut bästa klinik som jag har besökt någonsin.
.


I dag var det en inflammerad tandrot (rotfyllning) som skulle behandlas, vid nästa besök i början av januari ska den fyllas igen och kronan på tanden ska fästas permanent.

Jag blir helt slut både fysiskt och psykiskt efter en behandling. Nu har jag sovit som en stock några timmar och känner mig äntligen som  vanligt igen.

Håll med om att jag har jättefina tänder som ser helt naturliga ut, bortse från att jag är nyvaken och sitter med okammat hår i morgonrock.

Jag är så himla nöjd.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards