Alla inlägg under september 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 29 september 2013 19:16


Nu är det söndagskväll igen. Tänk att helgerna går så himla fort, ja veckorna med för den delen. Ena dagen är det sommar och nästa dag är det vinter.

Helgen har varit mycket bra. Jacob och Hannes sov hos oss på fredag och i går åkte vi på Birsta och åt frukost på IKEA och handlade lite prylar. Det är så roligt när pojkarna är här, det är tyvärr inte så ofta som dom kommer och sover över. Det får det bli ändring på tycker jag.

I dag har vi ställt in husbilen för vintern och det känns konstigt nog riktigt bra. Det är roligt och förväntansfullt att ta fram den men skönt när den står i säkert förvar från regn och rusk den här årstiden.

Vi har också varit till Dennis (min svärfar) och Katarina på middag i dag. Vi blev bjudna på en riktigt god filégryta och hade en trevlig pratstund. Det får det bli mer av. Det är så lätt allra helst den här årstiden att man stänger in sig i sin tvåsamheten och kurar hemma på sin kammare.

I morgon väntar ett tandläkarbesök och på tisdag är det doktorn som kallar för kontroll. Jag hoppas också att någon på mina jobb kallar på mig några timmar, det är så himla roligt att jobba numera.

Ha en bra vecka alla vänner där ute.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 22 september 2013 13:22


I dag har jag en riktig mammadag igen. Vissa dagar längtar jag så otroligt mycket efter dig. Vi pratade om dig i morse Kent och jag, tänk att det är över fyra år sedan du gick bort. Jag kan inte fatta att det är så länge sedan, du finns så tydligt hos mig varje dag.

Förra veckan städade jag på din avdelning på Skottsundsbacken, det kändes ordentligt i hjärtat och ögonen blev våta. Det var bara ny personal där och tur ar väl det, hade Gunilla varit på plats hade jag nog gråtit ordentligt. Det var så många minnen som kom till mig just då, tänk om du ändå hade fått bott där några år och få blivit riktigt uppassad den sista tiden i livet. Ja vi får vara tacksamma för den tid du fick där, säger du till mig nu. Ja så är det mamma.

Kent är hos Micke i dag och hjälper till med den sista målningen på huset. Jag är hemma och har en städdag i dag. Jag har blivit uppbokad för mycket jobb nu framöver så det gäller att passa på och dona hemma på helgerna. När jag kommer hem efter en arbetsdag på städet finns det inte så mycket ork kvar trots att jag har betydligt bättre fysik nu än när jag jobbade på Telia. Tänk vad negativ stress kan påverka oss. När jag jobbade på Telia fick jag aldrig någon ordning på vikten och sockret, allt var bara en spiral åt galet håll, numera går spiralen i rätt riktning varje dag. Det är så otroligt skönt att äntligen få må bra ända in i märgen och hjärtat.

Nej nu ska tvätten hängas, det är perfekt torkväder ute i dag, sedan ska jag göra en kålpudding till Kents matlåda, det finns en hel del kvar på dagens schema.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 19 september 2013 19:39


- Äntligen har alla tröttsamma barn åkt hem till sitt och jag får ha husses knä för mig själv.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 19 september 2013 19:32


Ja i dag var det dags att bli ett år äldre igen. Det är inte så underligt att ytan är lite märkt av åren numera. I morse när jag var till hudkliniken fick jag veta att mitt märke på kinden bara är en ofarlig åldersvårta, ja det var ju bra ;)

Nu i kväll har jag haft min stora familj på middag. Jag gjorde det enkelt för mig och dukade upp ett stor salladsbuffe som blev mycket uppskattad. Hannes kom hit på eftermiddagen så han fick hjälpa mig att hacka grönsaker.

Tusen tack till er alla för blommor och presenter.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 14 september 2013 10:03


I dag ska vi åka till Birsta för att lämna tillbaka ett par stövlar som jag köpte förra helgen.

Jag tycket att stövlarna är supersnygga men jag misstänker att kvalitén inte är den allra bästa viljet det borde vara med tanke på priset.

Försäljaren informerade noga hur jag skulle vårda stövlarna och stämplade dessutom kvittot att jag fått skötselsnvisningar. Behövs det på en kvalitetsstövel, nej det tycker inte jag så nu får dom åka tillbaka till affären.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 14 september 2013 09:55


Tova och Ellen tittar på bilder/filmer från hotellet i Thailand som vi snart åket till.

Nu är det inte så långt borta innan vi är på väg. Oh vad vi längtar.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 12 september 2013 15:53


I dag känner jag mig verkligen glad. Glad för att jag tog mig i kragen och gjorde en stor förändring i mitt liv. Tänk att jag tordes sluta min trygga anställning på Telia, det är ett av de bästa besluten jag någonsin tagit. Inte för att Telia är en dålig arbetsgivare för det är dom verkligen inte, nej utan för att jag lyssnade på mitt inre och hoppade av vid exakt rätt tidpunkt. Hoppade av när jag inte tyckte att jobbet var roligt längre.

Nu har ett år gått och jag är inte anställd längre på Telia, tack Telia för att ni trots det ser till min försörjning. Vilket privilegium!

Som jag har berättat om tidigare så har jag arbetat extra på Mickes skola under hela det gångna året. Tyvärr har dom inte möjlighet att ge mig de timmar jag önskat så nu har jag sökt mig vidare på arbetsmarknaden och i dag fick jag napp på ytterligare ett extrajobb. Den här gången inom kommunen, jag ska städa på skolor, förskolor och inom äldrevården. Jag börjar redan i morgon. Tänk vilken härlig miljö att jobba inom och vem vet, det ena kanske ger det andra och rätt som det är jobbar jag kanske extra inom äldrevården.

Och en sak till. Inom dessa yrkeskategorier behövs inget gymkort eller eget gåband, träningen får man gratis på betald arbetstid bara genom att göra det man är på jobbet för att uträtta. Kan det bli bättre? - Nej det kan det inte!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 6 september 2013 13:24


Nu är jag ledig igen efter nästan en hel månads heltidsarbete bl.a som mattant och städerska på skolan. Det är verkligen roligt att arbeta med något helt annat än det jag har gjort under alla mina år på Telia. Det är också skönt med fasta rutiner trots att väckarklockan har ringt före klockan sex på morgonen. Ja det är skönt att känna sig behövd.

Ja vad gör jag nu tills dom ringer från skolan igen? Jag hade lovat mig själv att kliva upp tidigt och göra dagen trots att jag är ledig. Gjorde jag det i går och i dag? - Nej. Nu måste det bli skärpning, senast 08:30 ska jag vara i duschen nästa vecka. Den skräpklänning som jag sätter på mig på morgoen ska slängas nu. När jag har fått på mig den är det tydligen tillåtet att slappa runt hela förmiddagen, nej det ska det bli slut på från och med nästa vecka.

Jag har i alla fall varit aktiv och sökt en hel del jobb i går och i dag. Hoppas att det är någon som kommer att nappa trots att sökande är en äldre dam som delvis har passerat bäst före datum.

Tycker synd om mig själv? - Nej, absolut inte. Det är bara lite långsamt att vara själv på dagarna. Synd att inte Kent är lite äldre, det vore underbart om vi kunde vara ledig tillsammans.

Nej nu ska tvätten hängas och snart ska barnbarn hämtas på skolan och dagis. Ja jobb finns ju delvis och betalningen är i valutan kramar och tacksamhet och det är ju inte så illa heller.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards