Alla inlägg under mars 2014

Av Annica och Kent Lindholm - 9 mars 2014 18:23


Ja nu är vi hemma igen och vardagen väntar med jobb klockan 06:30 i morgon.

Vi har haft en riktigt bra helg hela familjen i Hassela. Vädret har varit helt ok, i går tittade solen ockdå fram. Det har varit vår i luften.

Någon skidåkning blev det inte för mig men jag var med i backen.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 8 mars 2014 07:38


Klockan är strax efter sex och plötsligt är alla i stugan vakna utom Kent som sover så skönt.

Jag undrar vad som väckt oss, ingen vet. Så väcker jag Kent och undrar när han ska upp, han jobbar tyvärr även i dag. Nu svara Kent, klockan har ringt säger han. Jaha det var alltså den som väckte oss alla utom Kent .

Nu är det dags för frukost. Solen skiner utanför fönstren. I dag blir det ännu en härlig dag i backen och på eftermiddagen blir det nog bad.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 mars 2014 18:38


Bilder från en härlig helg i Hassela.

Jacob, Hannes och Joel.


Tova, Elsa och Petra.


Dante


Line


Dante och Alfons busar i stugan


Middagen avklarad

Av Annica och Kent Lindholm - 6 mars 2014 08:35


Nu är jag på väg att fira sportlov i Hassela med hela familjen.

Packningen är äntligen i det närmaste färdig. Tänk att det ska vara så svårt, jag fattar inte hur jag kunde packa för fem personer förr i tiden.

Den här veckan så här långt har handlat om familj, shopping och jobb i går. Det är så skönt att vara hemma igen.

Lunch med Cicci, Elsa och Tova på IKEA.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 mars 2014 08:06


Nu är det sportlov på agendan den här veckan. Tänk vad jag har det oförskämt bra.

I dag ska vi gå ner till Cicci som också är ledig. Jag längtar så att träffa alla nu när jag varit borta så länge.

På torsdag åker vi hela stora familjen till Hassela. Det ska bli så mysigt.

Den här gången har jag inga problem alls med tidsomställningen, konstigt för när jag kom hem i november tog det flera veckor att komma in i rätt rytm.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 mars 2014 20:39

Här kommer lite bilder från vår resa som jag tror att jag inte lagt ut tidigare.

Kent hoppas på tur i en tävling på marknaden.


Vy mot Katon beach, tagen från bergen när vi var upp till Big Budda.


På väg till Bang Tao. 


Bukten utanför Kamala.


Rökpaus, den här gången i Patong.


Kent på båten tillbaka från Koh Lanta


Saladan på Koh Lanta, så himla mysigt.


Munkarna på sin mirgonrunda utanför hotellet i Karon.


Vid piren i Chalong.


Min allra bästa vän, en underbar resekompis.


Paus på tidiga morgonrundan.


Karon beach

Av Annica och Kent Lindholm - 1 mars 2014 20:11


Ja då var vi hemma igen och det känns helt ok.

Micke kom och hämtade oss vid tåget. När vi kom hem åt vi grillad korv och sedan blev det sängen några timmar. Det var verkligen skönt att krypa ner i vår egen säng, hotellsängarna i Thailand är ofta stenhårda. Nu sitter vi i soffan och slötittar på TV:n men det är svårt att hålla sig vaken. Jag hoppas att det går lite bättre med tidsomställningen den här gången.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 1 mars 2014 09:22


Nu sitter vi på tåget på väg mot Sundsvall. Hela resan har gått "som på räls" inga förseningar eller annat trubbel.

Jag sov som en stock på planet mellan Bangkok och Stockholm. Var vaken till middagen och sov sedan tills frukosten serverades så jag tycker inte alls att långflyg är jobbigt.

Nu längtar vi båda hem, hem till våran sköna säng bl.a Men innan den kommet till användning måste vi ut och handla mat. Efter att ha varit borta i drygt fyra veckor så finns det inte mycket ätbart hemma. Det skulle i så fall möjligen kunna bli en hårmacka med kaviar.

Borta bra men hemma bäst.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards