Av Annica och Kent Lindholm - 4 juli 2018 17:47

Nu har vi cyklat runt i området.

Här är otroligt fint med en lång strand bara några 100 meter ifrån ställplatsen. Här stannar vi tills på fredag och passar på att ta en sol och baddag i morgon.

Av Annica och Kent Lindholm - 4 juli 2018 16:08

I dag åkte vi vidare.

Vi har nu stannat på en fin marina ca 3,5 km utanför Ängelholm. Ställplatsen ligger vid vattnet men tyvärr är marken kuperad så man ser inte vattnet från ställpnatsen.

Servicebyggnaden är helt ok med duschar och toaletter. Priset är mycket bra, 165 kr / dygn inkl el.

Det är fortfarande lika varmt (29 grader) och solen skiner från en klarblå himmel.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 juli 2018 19:10

Nu är vi i Ullared och provianterar inför vår resa till Kroatien. Många burkar matjessill och skinka blev det. Det åkte med en och annan blus också.

I går kväll färgade jag håret på campingen. Jag gick till duschrummet och satte i färgen. När det var dags att skölja ur den var alla duschar upptagna, jag fick lite panik och gick till herrarnas dusch i stället. Jag måste ju få bort färgen i tid och det blev riktigt bra.

I dag har jag varit till frissan inne på Gekå:s och klippt luggen för 69 kr, ganska billigt eller och skapligt blev det också.

Nu sitter vi ute i skuggan och kopplar av. Vi har riktigt varmt här, kanske lite väl varmt när vi tittade på fotbollen.

I morgon åker vi vidare ner mot Trelleborg.

Av Annica och Kent Lindholm - 2 juli 2018 09:56

Nu har vi lämnat Västerås och Petra och barnen och åkt vidare mot Kroatien.

Det var kanontrevlig att vara med på Tovas fotboll. Hon och hela laget gjorde det mycket bra. Det var ett jättehärligt gäng men underbara ledare.

Av Annica och Kent Lindholm - 2 juli 2018 09:51

Till Västerås och den fina ställplatsen kommer vi gärna tillbaka.

Där var det ordning och reda och det fanns massor att se på och göra. Har man barn med så kan de roa sig i skateparken som ligger tvärs över gatan. Det finns ett bad några 100 meter bort och det finns en fin hamn med massor av häftiga båtar.

Av Annica och Kent Lindholm - 28 juni 2018 17:13

I dag måste det ha varit värmerekord här i Västerås. Termometern visar över 30 grader klockan 17:00.

Vi har varit vid en badstrand i dag som ligger bara några hundra meter från ställplatsen. Dante och Kent badade men det var inte så varmt i vattnet.

Klockan 16:00 lämnade vi Tova på fotbollslägret så nu har vi bara Dante med oss i bilen. I morgon kommer Petra.

Av Annica och Kent Lindholm - 28 juni 2018 08:58

I går åkte vi iväg på en resa igen. Vi kommer troligast att vara borta till mitten av augusti. Ja vi får se, hemlängtan har ju ändrat våra planer tidigare så vem vet.

Första stoppet är i Västerås. Tova och Dante är med oss, Tova ska spela fotboll här i helgen. I morgon kommer Petra hit och bor med oss till på söndag då vi åker vidare bara Kent och jag.

Vi ska ner i Europa, färjan till Tyskland är bokad till den 8 juli.

Av Annica och Kent Lindholm - 23 juni 2018 22:49

I dag har vi haft lite bättre väder här i Hassela.
Vi har slappat, ätit gott och bara varit hela dagen.

Campingen här i Hassela är verkligen mysig att vara på. Alla är så trevliga och omtänksamma. I dag bjöds det till gemensam fika med kaffe och hembakt tårta. Mycket uppskattat och trevligt.

Kvällen avslutade vi med fotboll i Cicci och Tomas förtält. Typiskt att det blev förlust mot Tyskland.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

Kul att just du tittar in.

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag.

Fråga oss

<<< Augusti 2019

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands