Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 27 januari 2013 17:04


Efter massagen blev det Thaimat här på hotellets restaurang. Som jag skrivit tidigare är det inte det bästa stället vi bor på och det gäller även servicen. Man kan få vänta ganska länge i restaurangen innan det är någon som ser en och kommer och tar upp beställningen. Vi har tur för vi har varit här så mycket så dom känner igen oss så oftast får vi bra uppmärksamhet och service.

Hon som är på bilden är den allra bästa av dom alla och så himla trevlig, hon kommer omgående när hon ser oss.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 27 januari 2013 16:56


Ja då har vi varit på vår första massage många, många fler kommer det att bli. Det är verkligen skönt och avkopplande och man känner sig lika len som ett barn på hela kroppen.

Dom här massörena hade nog varit på säljkurs för både Kents och min massör lyckades med merförsäljning men jag tror inte att det var kunddialigen dom tränat det var nog hellre "tjata ut kunden" taktiken dom lärt sig. Hur som blev vi mycket nöjda båda två.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 27 januari 2013 16:47


I kväll blev valet svårt. Skulle vi stanna hemma och titta på Stjärnorna på slottet och köpa hem mat, eller skulle vi gå på massage och äta ute. Hotellet sänder Svtworld, klart vi gick på massage. Det får vi se när vi kommer hem.

När vi är på väg till massagen får jag se en tjej som har lika klänning som jag har så jag tittar lite extra och tänker - varför tog inte jag med den klänningen på resan. Så får jag se att det är Anncha, en fd kollega från Stockholm. Snacka om att världen är liten. Vi bestämmer att vi ska ses på stranden i morgon. När vi går vidare säger Kent - Dom låg två stolar ifrån oss på stranden i dag. Helt otroligt, jag såg dom inte då och inte hon mig heller.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 27 januari 2013 13:42


Här kommer bilder från stranden nedanför vårt hotell.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 27 januari 2013 13:28


I dag var det källsorteting utanför vårt hotell. Allt avfall emballerades omsorgsfullt i olika plastpåsar och vägdes. Hon som förde bok på avfallet satt i gräset och noterade i ett block det olika vikterna.

Det är verkligen inte samma rutiner för sophantering här som vi har hemma. Man ställer bara ut sina svarta sovsäckar på gatan utanför så kommer sopbilen och 3-4 jobbare och städar. Ingen vägning av sopkärl här inte.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 27 januari 2013 13:05


I dag har vi varit på stranden nedanför hotellet. Vädret är precis som det ska och vattnet härligt varmt. Vi träffade en man på stranden som kollat temperaturen, det var 29 grader i vattnet. Inte ens jag tycker att det är kallt.

Nu i eftermiddag har vi varit till Patong på vår fina moppe. Vi skulle köpa bröd, kaffe, muggar mm. Jag vill kunna dricka kaffe och ta en macka på rummet om jag blir sugen.

Jag hoppas att det går att lägga ut bilder snart igen.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 27 januari 2013 05:29


Nu har jag äntligen anpassat mig till tidsomställningen och sovit ut. Vaknade klockan10:00 i dag och det var ju lite väl sent. Pigg är jag i alla fall och det kändes viktigast.

Nu har vi ätit frukost och ska snart gå ner på stranden. I dag blir det inte solskyddsfaktor 20 och parasoll, nej lite färg får det bli i dag.

Skickar med några bilder från vårt hotellrum. Som jag sagt tidigare bor vi väldigt enkelt i år. Vi betalar 165 kronor natten för rummet som vi bokat via Agoda. Det är verkligen prisvärt. Men då måste man vara lite om sig och kring sig för att lyckas, och i år behövdes det lite tur också.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards