Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 10 januari 2013 23:12


I dag blev vi bjudna på middag hos Petra och hennes familj. Som vanligt är barnen överlyckliga när morfar kommer. Kent har ett otroligt tålamod med de små, mycket mer än vad jag har och därför ligger han lite bättre till än vad jag gör men det bjuder jag så gärna på :).

I övrigt har kvällen varit en lugn TV kväll som började med Antikrundan. Beror det kanske på åldern att jag tycker om det programmet numera.

Tittade också på dokumentären om Jan Stenbäck, han var verkligen en man som gjorde skillnad. Undra när Tele och TV monopolen upphört om inte han var så driftig. En mycket beundransvärd man som tyvärr fick lämna över allt för tidigt, eller var det bra för hans business att han lämnade över just då. Ja vem vet.

Så tittade jag naturligtvis på intervjun med Annie Lööf som avbrutit sin semester i Thailand för att få stopp på den snedvridna debatten som råder nu kring deras ideprogram och de kontroversiella förslagen det innehållet. Eller var det kanske Anna-Karin Hatts uttalanden som gjorde att Annie fick så brottomt hem. Ja jag undrar jag, hur är det med lojaliteten i partiet? En jädra soppa har Centern dragit igång i alla fall. Undra om det är så smart det med tanke på deras siffror i aktuella mätningar. Ja vi får väl se, mitt parti är det inte men jag ser trots det gärna att dom håller sig över 4% spärren.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 10 januari 2013 15:12


I dag har jag haft en Cicci dag. Ville hellre vara med henne i stället för att göra något nyttigt här hemma.

Vi var en sväng till stugan och tittade till, sedan åkte vi ner till Gnarp och åt lunch på Berggården. Ett riktigt mysigt ställe med helt ok lunchbuffe. Vi hade planerat lunch på Svartviks Herrgård men där var det tyvärr semesterstängt.

Nu väntar jag på att Kent ska komma hem med mina nya skidor som blev kvar på affären i går för montering och vallning. Det blir nog ingen provsväng i kväll, det får bli till helgen om vädret är bra.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards