Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 31 januari 2013 15:15


När vi installerat oss på rummet gick vi ner till stranden. I Phuket var det 29 grader i vattnet, här måste det vara närmare 32 för det svalkar inget alls. Skönt tycker jag, lite väl varmt tycker Kent. Det stod i hotellets info att det var ca 200 meter till stranden, ja fågelvägen. När vi skulle gå hem tyckte jag att det var jättelångt, jag fick ont i fötterna för vi hittade ingenstans att skölja bort sanden från fötter och skor.

I kväll har vi varit på en thairestaurang inte långt från hotellet. Vi äter nästan bara thaimat nu vilket vi inte gjort tidigare år. I kväll åt vi varmrätt tog glass och kaffe samt två öl och vi betalade 410 Thb (ca 100 kr) otroligt billigt.

Nu återstår snart bara sängen, det blir tröttsamma dagar då man ska förflytta sig.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 31 januari 2013 07:21


Rummet var helt ok, inget att klaga på. Det kan annars bli lite si och så när man bokar de billigare hotellen men oftast ordnar det till sig efter ibland lite väl långa diskussioner. Jag är alltid noga med att kunna visa upp Voucher eller annat bevis på vad jag betalat för.

Nu har Kent gått iväg för att köpa några Singa och jag sitter och svettas på balkongen, klagar inte nej nej. Det är bara att hålla ut snart är vi på stranden.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 31 januari 2013 06:57


Nu har vi kommit upp till Khaolak. Bussresan gick bra med Thailändska mått. Vi åkte strax efter 08:00 och var framme strax före 12:00, nästan 4 timmar men det är ju lite drygt 10 mil. :)

Vi sitter nu i hotellets restaurang och väntar på att vårar rum ska bli städat. Det är varmt som attan, längtar efter att ta av kläderna och gå ner till stranden. Vi bor bara några 100 meter från hotellet vi bodde på 2006. Jag trodde att jag bokat i norra delen av stranden men det hade jag tydligen inte. Vi får hyra en moppe och se oss omkring i morgon.

Nu väntar vi med spänning att vi ska få det rum vi bokat, så att det inte strular här också. Jag har för säkerhets skull lagt upp rumsbeskrivningen på helskärmen på telefonen om det blir diskussioner. Gäller att vara väl förberedd ;).
.

Av Annica och Kent Lindholm - 31 januari 2013 01:53


Nu sitter vi och väntar på bussen som ska komma och ta oss upp till Khaolak. Vi tänkte ta moppen för det är inte så långt men ångrade oss i går kväll så köpte en bussbiljett i stället.

Jag började fundera fram och tillbaka och kom att tänka på det som drabbade Kents systerdotter. Hon bodde i Krabi en vinter och hade hus utanför stan. En kväll när hon var på hemväg blev hon rånad, det kom en moppe och prejade henne av vägen. Hon slog sig rejält och blev av med pengar och telefon. Jag tänkte att vi två mogna medelålders svenskar skulle nog ses som ett enkelt byte ute på landsbygden med långt mellan byarna.

Ja nu får bussen gärna komna.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards