Alla inlägg under juli 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 8 juli 2013 11:59


Nu har vi flyttat in på campingen här i Borgholm. Vi stod tidigare på en ställplats bara några hundra meter härifrån (syns på bilden med en blå byggnad) men där hade vi ingen el. Telefonen och surfplattan började bli klena i laddningen och då blir även jag klen tyvärr.

Vi var en sväng upp till Köpingsvik där vi tänkte stanna på Klinta camping men vi fick så lutande platser så vi åkte hit i stället. Det får inte vara allt för kuperat när man har husbil, den är inte lika lätt att ställa i lod som en husvagn som du kan reglera både fram och bak.

Vi blir kvar här en eller två nätter, det beror som alltid på väder och humör.
Just nu har solen gått bakom målnen men det är varmt i luften och enligt YR så kommer den att vara framme mest hela tiden både i dag och i morgon.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 7 juli 2013 21:20


I dag åkte vi vidare till Öland. Vi står nu uppställd vid hamnen i centrum av Borgholm. Klockan tre gick vi bort på After Beach på Strand Hotell. Nu i kväll har vi bara tagit det lugnt. Troligast blir vi kvar här även i morgon. Tittade på YR och dom lovar lika fint väder måndag och tisdag, på onsdag ser det ut att bli lite sämre men det kan ju ändra sig.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 6 juli 2013 17:43


I dag har vi haft en riktigt bra dag. Det blev inte stranden trots att solen gjorde sitt bästa för att locka oss dit. Det blev en cykeltur till stan i stället.


Vi var på Marinmuseum därvid också passade på att äta en god lunch.


Vi cyklade och tittade på centrum där det bl.a finns ett fint torg och en mycket annorlunda kyrka.
.


Så hamnadevi på en nostalgiutställning i hamnen med gamla båtar och bilar av alla slag. Inte så sevärt för mig, det var nog mer uppskattat av Kent.
.


Nu är vi åter på campingen och kvällen kommer att bli lugn. I morgon åker bi vidare till Öland.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 5 juli 2013 17:26


Även i dag vaknade vi till en mulen dag. Vi som planerat att tillbringa dagen på stranden ändrade våra planer och åkte vidare i stället.

Nu är vi i Karlskrona på en fin camping inte långt från stan, Dragsö camping heter den. Som vanligt vill vi ha cykelavstånd till centrum. Vi trivs inte om vi hamnar allt för avsides.

När vi kom hit fanns det inte så mycket platser lediga men det fanns en strandplats och det lät ju väldigt bra. Den var lite dyrare men ok, det är ju semester ;). När vi kört bilen genom campingen och kom fram tittade vi på varandra. Den låg alldeles enskilt med mycket träd omkring så att det blev lite skuggigt. Inte en människa såg man därifrån. Det var helt fel för oss som vill ha mycket folk omkring oss och massor av sol. Som tur var kunde vi byta plats och nu står vi mitt i smeten.

Som på första bilden hamnade vi innan vi bytte och nu står vi som på andra bilden. Mitt i bild nära vattnet står det är en liten gammal Solifer, den platsen har vi nu. Jättemysigt.
.


Nu kom det en liten elbil förbi som via högtalare välkomnade oss till stranden på eldshow klockan 23:00 i kväll. Det låter nästan att vi är på Koh Chang i Thailand.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 4 juli 2013 19:31


Vi åkte bara till Simrishamn i dag, ca 4-5 mil från Ystad.

Nu står vi på en fin camping två kilometer norr om centrum. Den ligger alldeles vid havet och stranden. Vi har varit här en gång tidigare men då var det fullt så vi fick stå på deras reservcamping som låg på en fotbollsplan. Nu finns det en hel del lediga platser. Det är väl så att campingsäsongen inte kommit igång för fullt ännu. Vädret är fint, det har varit riktigt varmt och soligt i dag.

Vi cyklade in till centrum och handlade på eftermiddagen. Simrishamn är en jättemysig stad med centrum alldeles vid hamnen där många fritidsbåtar hade lagt till.

Vi stannar här några dagar om vädret är bra om inte åker vi vidare mot Öland som vi också planerar att besöka.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 4 juli 2013 07:39


Oh vad jag skulle vilja ringa till dig just nu mamma. Som alltid när jag är borta längtar jag efter de mina där hemma och då längtar jag naturligtvis efter dig också mamma.

Många säger att med tiden blir längtan och minnena svagare. Det tror jag inte ett ögonblick på. Jag längtar efter dig lika starkt i dag som jag gjorde den dagen du reste. Skillnaden är att längtan inte gör ont i mig längre. Den ger mig styrka, värme och trygghet numera.

Jag minns så otroligt många händelser som jag fått vara med med om tack vare dig. Kommer du ihåg vad otroligt många gånger du gjorde livet lättare för mig att leva. Du gav råd, du gav mig hjälp av alla slag och du fanns alltid med mig. Det gör du i dag också mamma. Tänk vad ofta jag frågar dig till råds och jag hör dina svar lika tydligt i dag som när du satt mitt emot mig vid köksbordet. Klart att du fortfarande finns här med oss, om inte skulle jag ju inte höra dina svar, eller hur :)

Jag livet är för underligt, svårt att förstå men så underbart att leva.

Tur att vi har regn över oss i dag, det är säkert helt nödvändigt för potatisen just nu. Ja vem vill inte ha färsk potatis till sillen och strömmingen. Det vill jag i alla fall.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 juli 2013 18:25


I dag packade vi ihop och åkte vidare och har nu kommit fram till Ystad. På vägen hit stannade vi till i Smygehamn där Sveriges sydligaste udde ligger.

Nu har vi nyss kommit tillbaka till bilen efter en cykeltur. Ingen av oss har varit här tidigare så vi ville se oss om. Ystad har ett litet trevligt centrum med många små affärer och restauranger.

Nu sitter vi och kopplar innan det dags att fixa middagen. Vi har parkerat på en ställplats i småbåtshamnen som ligger några hundra meter från centrum. Det är perfekt att man kan stå med husbilen i gästhamnarna och nyttja deras servicehus. Det är betydligt enklare och billigare än att åka in på en camping om man bara ska stanna över natten.

Tyvärr har vi fortfarande lite kallt och ingen sol, men jag klagar inte :).


I morgon åker vi vidare. Vi har inget bestämt något mål utan stannar om vi ser något fint ställe. Det är det som är så härligt med semester, vi tar det som det kommer.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 3 juli 2013 09:39


Jag vaknar till en ny dag, det är kallt i husbilen. Förbaskat tänker jag, är det här svensk sommar och blir lite sur. Jag klär på mig ordentligt redan innan duschen, mjukisbyxor, linne och tröja. Klockan är strax efter sju och Kent snarkar fortfarande. Jag sätter på en kanna vatten för att blanda mitt pulverkaffe. Drar bort gardinerna från fönstret och funderar på vad den här dagen ska ge. Ska jag kanske gå in på Gekås i dag också och köpa dom där mattorna till bilen i alla fall.

Jag sätter på P1 på mobilen och laddar ner Kristian Gidlunds sommarprat som Petra rekommenderat mig att lyssna på. Jag har hört talas om Kristian och hans blogg men har aldrig läst den, jag har hört att han är döende i cancer, så ung, så otroligt tragiskt. Kent vaknar och vi lyssnar på programmet tillsammans. Många tankar åker genom mitt huvud, vilken kille, så otroligt ärlig, så otroligt realistisk. Han pratar om livet med en vishet som om den kom från en mycket gammal människa. Han pratar om relationer, vad som är viktigt i livet, han pratar om det han inte kommer att få vara med om, han pratar om sin familj han pratar till och med om politik med mycket sunda kommentarer.

Nu har radion tystnat, Kent har gått iväg en sväng och mina tankar åker runt runt. Jag skäms lite för mitt sätt att tänka ibland. Just nu känns det som jag har fått ett wake up call med en ordentligt stark signal. Här vaknar jag frisk och stark till en ny dag fylld av livet och många nya intryck och så klagar jag på att det är några grader för kallt. Jag sitter och diskuterar med mitt inre om jag ska köpa mattor eller inte, så fruktansvärt onödigt just nu. Sätt på dig strumpor om du fryser om fötterna människa. När jag inte är i 100% harmoni med mina nära och kära mår jag fruktansvärt dåligt. Just nu gläds jag över att ha mina nära och kära (Kent, barn, barnbarn m.fl.) att kivas med. Oj vad jag längtar efter er just nu.

Ja Krisrian jag tror att du har fått mig att flyttas ännu en dimension mot ett bättre liv. Fått mig att stanna upp. Jag hoppas av hela mitt hjärta att den enorma tacksamhet över livet som jag känner just nu ska stanna för evigt. Jag hoppas att jag, när jag fladdrar iväg i tanken, kan se din bild och snabbt komma tillbaka till insikt igen, insikten om det som är viktigt i livet.

Var rädd om dig själv, stanna upp och njut av stunden. Ta vara på det som är viktigt i livet. Just nu struntar jag fullständigt i några nya mattor. Jag ska åka till Österlen och njuta av naturen och livet.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards