Direktlänk till inlägg 10 februari 2014

Koh Lanta

Av Annica och Kent Lindholm - 10 februari 2014 11:49


Nu är vi framme på Koh Lanta.

Båtresan med ett stopp på Phi Phi gick jättebra. När vi kom fram blev det naturligtvis problem med hotellet. Vi hade bokat (trodde jag) ett hotell på stranden vid Klong Dao Beach ca två kilometer söder om Saladan. Det stod det även på vår Voucher. Taxikillen skjutsade oss två mil söderut på ön när vi talade om vilket hotell vi skulle till. Dessutom drog han upp oss på priset 100%. Han var så trevlig och vi var så upptagna med vart vi skulle så vi glömde förhandla ett pris för resan. Det borde kosta max 200, han begärde 600 och vi gav honom 400 och sa -Åk. Glöm aldrig att göra upp om pris innan du får en tjänst utförd i Thailand.

Väl framne på hotelket såg vi att där ville vi absolut inte bo, stranden var stenig och hotellet låg för sig själv, det enda som stämde var att det låg vid stranden men vid fel strand, Klong Khong Beach dette den. Vi åkte tillbaka till Klong Dao och bokade ett nytt hotell även denna gång via Agoda ett hotell som heter DR Lanta Bay Resort, mycket fint.

Jaha, nu stod vi med två boningar och dubbla kostnader. Det var för sent att avboka första hotellet på Internet. Jag ringde då till Agodas kundservice och förklarade problemet. Efter lite samtal om hotellets felaktiga placering på deras bokningssite lyckades jag få dom att avboka kostnadsfritt. Jag måste säga att jag verkligen kan rekommendera Agoda för hotellbokning.

Jag måste också säga att jag känner mig riktigt nöjd med min egen insats. All kommunikation skedde naturligtvis på engelska på en ganska knackig förbindelse på vår Thaitelefon. Jag som säger att jag är så dålig på engelska, det är jag ju inte alls. ;)

Nu sitter vi och kopplar av på vår fina uteplats ca 50 meter från stranden. Kent med sin bok och jag med internet (mycket bra wifi här). Exakt som det ska vara.
.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica och Kent Lindholm - 7 augusti 2019 16:57

  Hej   Den här bloggen uppdateras inte längre.  Vill du följa Kent och mig i vår vardag och på våra resor gå gärna inpå min nya blogg.   Kent och Annica på väg.  weandourtravelse    ...

Av Annica och Kent Lindholm - 22 februari 2019 18:57

Som jag har skrivit tidigare så har vi ju fått en ny liten familjemedlem, Ellens (vårt barnbarn) lilla son Charlie. I början av veckan blev han förkyld. Troligast blev han smittad av någon i familjen. Det är ju omöjligt att hålla barnen borta ...

Av Annica och Kent Lindholm - 11 februari 2019 15:22

Att gå tidigare i pension är det bästa beslutet Kent och jag någonsin har tagit. Nu har vi varit lediga över ett år och det blir bara bättre och bättre. Vi har alltid något på gång, det kan vara en resa, en fika på stan med några bekanta eller som ...

Av Annica och Kent Lindholm - 2 februari 2019 07:24


Jag vaknade riktigt tidigt i dag. Bredvid mig i sängen, kloss i kloss låg Kent och Thea och sov. Det såg så mysigt ut så jag skulle ta ett kort men jag ville inte tända lampan och väcka dom så jag knäppte med blixt i stället. Det var nog inte så up...

Av Annica och Kent Lindholm - 31 januari 2019 18:58

I dag har Thea varit till veterinären och opererat bort två mjölktänder. Det var hörntänderna som inte ville släppa. . Hon skötte sig exemplariskt. I väntrummet var det fler hundar men hon var tyst och satt lugnt och tittade. Matte och husse va...

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards