Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Ny dag nya möjligheter

Av Annica och Kent Lindholm - 13 januari 2013 11:35


Ny dag, nya möjligheter! I dag är det en underbar vinterdag. Solen skiner från klarblå himmel. Ska det bli en tur på skidorna i dag tro? Jag skyller på kylan men måste erkänna att jag gruvar lite, det måste vara 30 år sedan jag stod på ett par längdskidor senast.

Nu har jag ätit frukost (lättfil och hallon) och tittat på morgon TV där Kristin Kaspersen intervjuat sin mamma Lill-Babs. Vilken otroligt fin människa! Jag känner igen mig i mycket av det hon berättar. Ex litenheten, att aldrig tycka att man är bra nog. Hon säger att hon skäms för att hon inte är rätt skolad och därför inte har samma värde som de som har en examen, det har även jag känt av många gånger genom åren. Hon pratar så varmt om sin mamma som alltid finns med henne från andra sidan, där känner jag verkligen igen mig. Hon pratar om att ge och att få, ju mer du ger ju mer får du tillbaka, så himla sant. Och naturligtvis känner jag igen mig när hon pratar om vad familjen är otroligt viktig.

Vad säger detta mig? Jo att vi ska vara mer stolta över oss själva, att verkligen klappa oss själva på axeln för allt bra vi gör, klappar vi oss själva på axeln så får vi också klappar av andra. Att vi ska vara mer måna om varandra och finnas för varandra. Att vi ska fortsätta att "vara" med våra kära som inte längre finns i livet, dom finns hos oss ändå och har så mycket att ge om vi bara lyssnar. Och mycket, mycket mer.

Just nu känner jag mig lite stolt över det jag har gjort genom åren, det måste ju vara lite bra i alla fall när det nu har givit mig möjligheter att sluta jobba redan vid 57 års ålder. Givit mig möjlighet att bara ta tillvara varje dag och ta emot allt som dagen har att ge utan att behöva bekymra mig för framtiden.

Nej nu ska jag hoppa in i duschen. Det är hög tid att släppa alla tankar och gå tillbaka till verkligheten. Det är hög tid att "göra dagen" nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica och Kent Lindholm - 7 augusti 2019 16:57

  Hej   Den här bloggen uppdateras inte längre.  Vill du följa Kent och mig i vår vardag och på våra resor gå gärna inpå min nya blogg.   Kent och Annica på väg.  weandourtravelse    ...

Av Annica och Kent Lindholm - 22 februari 2019 18:57

Som jag har skrivit tidigare så har vi ju fått en ny liten familjemedlem, Ellens (vårt barnbarn) lilla son Charlie. I början av veckan blev han förkyld. Troligast blev han smittad av någon i familjen. Det är ju omöjligt att hålla barnen borta ...

Av Annica och Kent Lindholm - 11 februari 2019 15:22

Att gå tidigare i pension är det bästa beslutet Kent och jag någonsin har tagit. Nu har vi varit lediga över ett år och det blir bara bättre och bättre. Vi har alltid något på gång, det kan vara en resa, en fika på stan med några bekanta eller som ...

Av Annica och Kent Lindholm - 2 februari 2019 07:24


Jag vaknade riktigt tidigt i dag. Bredvid mig i sängen, kloss i kloss låg Kent och Thea och sov. Det såg så mysigt ut så jag skulle ta ett kort men jag ville inte tända lampan och väcka dom så jag knäppte med blixt i stället. Det var nog inte så up...

Av Annica och Kent Lindholm - 31 januari 2019 18:58

I dag har Thea varit till veterinären och opererat bort två mjölktänder. Det var hörntänderna som inte ville släppa. . Hon skötte sig exemplariskt. I väntrummet var det fler hundar men hon var tyst och satt lugnt och tittade. Matte och husse va...

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards