Alla inlägg under juni 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 12 juni 2013 22:49


I kväll har vi varit i kyrkan på skolavslutning. Som vanligt var det mycket fint och stämningsfullt. Micke och Alex fick mycket beröm och stora applåder av föräldrarna för sina satsningar på skolan. Jätteroligt!

Jag var i kyrkan som farmor/mormor och blev uppvaktad med en blomma som de andra fröknarna. Jag blev riktigt rörd av glädje, jag måste ju ha gjort någonting bra på skolan i alla fall.

Efter kyrkan åkte vi med hem till Petra och fikade.

I morgon och på fredag är det jobb på fritids igen, sedan blir det nog semester fram till mitten av augusti. ;)

Som vanligt lyckades jag inte fånga Jacob och Hannes på bild. Tänk att det ska vara då skämmigt med en farmor som springer runt och fotograferar.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 12 juni 2013 22:33


Efter utflykten tog jag med Ellen, Elsa och Tova och åkte ner till stugan där vi festade med jordgubbar.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 12 juni 2013 22:29


I dag var jag med på utflykt med skolan till Bergafjärden. Vädret var perfekt, varmt och klarblå himmel.

Dom är helt suveräna på skolan på att ordna aktiviteter för barnen. Inget är omöjligt. Klockan halv 11 kom mattanterna med skolans buss fullpackad med lunchmat. Där var stora grillen, hamburgare med tillbehör och dryck till alla 180 barn.

När det var dags att åka hem kom bussen igen och den här gången för att hämtade de barn vars föräldrar jobbade och inte kan skjutsa.

Allt var suveränt ordnat som vanligt.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 juni 2013 20:45


Fönsterbytet fortsätter och det blir riktigt bra. Alla fönster är på plats och det som återstår är att sätta foder, lister, fönsterbrädor, plissegardiner mm.

Jag åkte till stugan i morse och har fått mycket gjort där i dag. Bl.a rensade och gallrade jag i jordgubbslandet och gjorde det större med skotten som blivit. Det dröjer nog inte länge förrän det är gubbar i landet bara värmen håller i sig.

I morgon har skolan utflykt till Bergafjärden och Tova berättade att hon frågat fröken om inte jag kunde få följa med. Det är en del barn som ska ha föräldrar med och då tyckte Tova att jag kunde följa med så slipper jag vara ensam. Så omtänksamt av henne :). Så tyckte hon att det var lika bra att hon sov över här när vi ändå skulle vara tillsammans i morgon. Ja det är ingen risk att jag är ensam och sysslolös numera.

Nu ligger vi i sängen, jag tänkte att hon skulle somna medan jag bloggar men hon pratar oavbrutet. Ja det är inte lätt att somna när solen fortfarande lyser ute och mörkläggningen till nya fönstren ligger i kartong.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 11 juni 2013 07:42


I går började snickarna sätta in våra nya fönster. Dom ringde från firman på förmiddagen och kom efter lunch. Jag fick en väldig fart bort med blommom mm. Det kommer att bli mycket bra.

Jag hade inget att göra så jag åkte på fritids för att hämta Hannes och Tova men Hannes var inte kvar, han hade åkt hem med en kompis. Tova och jag åkte ner till Bergafjärden där vi åt och lekte några timmar.

På kvällen var vi till Petra en stund. Kent passade på att laga nätet till studsmattan.

Nu åker jag snart ner till stugan, jag har ingen lust att vara hemma när jobbarna fortsätter med fönstren i dag. Det finns massor att göra där nere så det är ingen risk att jag blir sysslolös.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 juni 2013 21:35


Ännu en mycket bra dag lägger vi nu bakom oss. Altanen är i det närmaste klar, det är lite målning och en överliggare kvar.

På eftermiddagen var vi ner till stugan och klippte gräset. Vi tog med oss klipparen som vi har här hemma så att vi kunde hjälpas åt men ändå tog det drygt en timma att klippa. Vi har alldeles för stor gräsmatta i stugan, den är på ca 2000 kvadrat. Det var bra med stor tomt när barnen var små men i dag skulle jag gärna se att den var mycket mindre. Hemma har vi ca 400 kvadrat och då är det bara roligt att göra fint på gården.

I morgon ska jag städa husbilen. Vi ska låna ut den till Petra fd svägerska från onsdag till söndag. Det är många som undrar om vi hyr ut bilen men det gör vi inte. Barnen får ha den men ingen annan utom när Per och Anna frågar, till dom vill vi inte säga nej :) Vad som händer resten av veckan har jag inte bestämt utom torsdag och fredag då är det jobb på fritids igen.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 9 juni 2013 11:38


I går ringde Ellen och ville komma till oss. Vi hade en mysig kväll med grillat, godis och prinsessbröllop. Nu ska vi beställa skor på Internet men vi väntar på Petra som ska komma och hjälpa oss. Jag är lite osäker att vi ska beställa från någon fejksida som inte levererar.

Jag har också lagt ut en annons på blocket. Vi köpte en duschvägg till stugan men ändrade oss och vill ha en annan typ. Hoppas att den blir såld snabbt, det känns onödigt att den bara står och skräpar i garaget.

Kent bygger det sista på altanen.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 8 juni 2013 11:11


Nu har jag bokat Thailandsemester med Kent. Vi kommer att vara där 31 januari till den 28 februari 2014.

Jag hittade en billig resa med ett bolag som heter Qatar, resan tar 18 timmar vilket är några timmar mer än en resa med Thai men den var 6000 kronor billigare. Jag har gogglade runt och det verkar vara ett bra flygbolag. Resan bokade jag via Ticket och även dom sa att det var ett mycket bra bolag. Ticket har en boka av garanti där man inte behöver ange någon orsak för 450 kronor extra, den garantin var orsak till att jag bokade via Tickets web den här gången.

Vi kommer att bo hos Mogens även i år. Han har ett stort gammalt hotell med bara några rum med balkong och även i år hade han ett sådant ledigt för oss. Vi gillar verkligen det hotellet trots att det är gammalt och nött. Det känns lite som att komma hem, vi känner de flesta av personalen vid det här laget, vi har ju varit där några gånger genom åren.

Oh vad skönt att resan är fixad.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards