Alla inlägg den 5 april 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 5 april 2013 11:12


Vaknar i dag med en näsa som droppar som en otät kran. Gogglade på rinnsnuva och fick massor tips på huskurer med allt från varm buljong till vitlök. Jag känner inte för testa något av alternativen utan åker nog på Apoteket och köper nässpray. Jag hoppas verkligen att jag inte åkt på någon pollenallergi på äldre dar.

Jag har massor att göra i dag. Nya gardiner ska upp i köket, de gardiner jag köpte före påsk blev jag inte nöjd med. Nu har jag köpt längder med tulpaner som jag hoppas inte känns som påskgardiner. Jag köpte också vita längder till sovrummet som ska sättas upp samt en gardin som ska fungera som insyningsskydd i gästrummet där Jacob och Hannes ska sova på lördag när Micke och Line ska lyxa till det med en vistelse på Hotell Knaust.

Micke har också lämnat ett gäng jeans här som ska "mormorlagas" som han sa. Mamma var suverän på att laga jeans utan att dom för den skull såg lappade ut, jag fixar det säkert lika bra. Skulle tro att mamma tycker att det är kul så hon hjälper mig säkert från sin himmel.

Solen skiner så någon målning i verkstan är inte aktuell i dag, hade jag velat det hade det blivit problem för nyckeln dit ligger i Kents jacka. Hoppas också hinna med en stund i solen, kanske inte så lämpligt med min näsa men det struntar jag i.

Passar på att önska dig en riktigt trevlig helg, tyvärr lovar inte YR något fint väder lördag och söndag. Vi får värma oss med våra nära och kära i stället.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 5 april 2013 01:36


I kväll är det omöjligt att somna. Jag låg och funderar på allt mellan himmel och jord, stort som smått och lyckades inte stänga av mina tankar. Lika bra att kliva upp och försöka trötta ut mig lite till. Jag har ingen bok på gång så då får det bli surfplattan som underhåller i stället. Tar tacksamt emot tips på bra böcker, ej deckare.

Till veckan ska jag ut på en tripp men mina fd kollegor till Åland. Vår festfixare i gänget Patrik har börjat arbeta på Birka så resmålet var ganska självklart. Vi åker på torsdag och kommer tillbaka på fredag, resan var nästan oförskämt billig trots att vi bokat en större utsideshytt med fönster. Det ska verkligen bli roligt att återse gamla gänget. Enda problemet är som vanligt, vad ska jag ta på mig, och vad ska jag packa med. Jag har flera garderober proppfulla med kläder ändå finns det inget att ta på, konstigt.

Den 26 april är det återträff med gamla klasskamrater från Höglunda. Jag vet inte vilka som kommer eller hur många vi blir. Jag fick inbjudan från en av killarna i parallellklassen, kanske blir jag enda tjejen, nej så kan det väl ändå inte vara. Ska bli roligt men tänk om jag inte känner igen mina gamla kompisar, det skulle vara genant.

Lägger ut en bild på skänken som jag köpte billigt på blocket. Det var min svägerska som lagt ut den och hon blev ganska förvånad när jag ringde på annonsen. Kent har kört den till min verkstad i kväll. Den ska slipas och målas om till vitt. Dem kommer att bli jättefin i vårt vardagsrum.

Nu är klockan halv två och jag ska göra ett nytt försök att sova. Det är skönt att jag inte har någon tid att passa i morgon, ja kan ju sova halva förmiddagen om jag vill.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards