Alla inlägg den 16 maj 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 16 maj 2018 02:26


Som jag skrivit tidigare känner jag frustration när jag inte vet vad som är sant och falskt i media och debatter.

Nu har jag hittat till sidan Faktiskt som faktakollar påståenden som gjorts offentligt, i dokument, i en publikation eller i öppna forum, dit räknas även sociala medier.

Så himla bra. Se vilka som ligger bakom på bilden nedan.
.


Det här hittade jag bland mycket annat. Se bild nedan.

Är det inte ganska skamligt att en Miljöminister ger oss mestadels felaktig information om vilka konsekvenserna blir i Arktis av ett varmare klimat. Nu förstår ju även jag att det får konsekvenser och även mycket allvarliga sådana, men ge mig fakta.
.


Det här hittade jag också. Se nedan.

Det här är faktakoll av den film som LO publicerade i april. Hur kan LO göra en film som ger en totalt osann bild av vad som kommer att ske om Alliansen får makten vid nästa val.

Dessa lögner och många fler sker nu i det offentliga rummet inför valet i Sverige 2018.

Otroligt skrämmande!!!!

Var aktiv du också och håll koll på denna sida. Ju fler vi är som engagerar oss i debatten och kräver rent spel, ju ärligare blir den förhoppningsvis.

.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards