Alla inlägg den 6 maj 2018

Av Annica och Kent Lindholm - 6 maj 2018 19:52


Nu har vi gått kvällens runda.

Som jag skrevs i mitt tidigare inlägg så är det mycket fint här. Vi hittade också lite intressant historia om platsen på promenaden. Här har det funnits ett båtvarv som 1917 byggde en tremastskonare som hette Hedvig.

Den svartvita bilden är från det bygget, den i färg är en båt av samma typ men inte Hedvig. Jag hittar ingen bild på den färdiga båten på internet.

Det är häftigt att det fanns så många lokala företag som var stora inom sitt område lite var stans i Sverige för 100 år sedan, då levde hela landet.
.


Allt är inte rosenrött och jättebra just nu. Vi får inte in 1:an och 2:an på TV:n och jag som sett fram emot partiledardebatten som sänds klockan 20:00. Vi får titta på den via SVT Play, strunt samma om vi gör slut på det mobila bredbandet, jag vill verkligen se debatten.
.


Lite bilder från i kväll. Om man tittar genom björkarna ser man en skymt av våran husbil på andra sidan.
.


Och positivt är också att solen har färgat mina kinder i dag. Det känns bra!
.

Av Annica och Kent Lindholm - 6 maj 2018 12:21


Oh vilket fin plats vi hittade några mil söder om Kalmar i Bergkvara. Campingen heter Dalskärs camping som ligger mycket fint vid havet. Prisnivån är som på många ställplatser, 170 kronor natten utan el.

Här stannar vi nu, hur länge får vi se. Livet i husbil passar mig perfekt, här blir det aldrig trist och långsamt.

I dag blir det en heldags häng i solstolen. Vi har sol från en molnfri himmel och värme på 22 grader och bara lite vind från havet. Med andra ord en, en kanondag.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards