Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Annica och Kent Lindholm - 12 maj 2013 23:12


Visst är det väl typiskt. Jag somnade till en stund på eftermiddagen i dag, bara en liten stund. Den stunden straffar mig nu när det verkar vara stört omöjligt att sova. Kent sover här bredvid mig, jag tror inte vi hann säga god natt innan jag hör hur han sover. Undra när jag ska somna då.

I morgon är det jobb igen. Alex, rektorn på skolan ringde i kväll och frågade om jag kan jobba i morgon och eventuellt på tisdag också. Klart jag kan, det som finns i min kalender just nu är ett tandläkarbesök och en tid med diabetessköterskan samt en bilbesiktning men den tar nog Kent. Jag har fått en hel del jobb framöver som jag har inbokat sedan tidigare. Det känns så bra att jag har ett jobb att gå till ibland, det blir så långsamt att vara hemma varje dag och inte träffa andra än familjen och lite extra pengar är ju inte fel. Kanske det blir en europasemester med husbilen i år också, ja vi får se vad som finns på kontot när det är dags att åka iväg.

I morgon ska Kent börja ställa för altanbygge på vår baksida hemma i Forsa. Vi byggde en stor altan där för några år sedan men det känns inte trevligt att sitta där, inge mysigt alls. Nu har jag bestämt att det ska byggas till två vinklar på befintlig altan med en nivåskillnad. På ena tillbyggnaden ska det vara ett altanräcke i två nivåer så att det blir lite mer ombonat, så har vi på altanen på framsidan, på den andra tillbyggnaden ska det bli ett inglasad uterum. Det kommer att bli jättebra, som det är nu så vill vi inte vara på baksidan. I fjol satte jag mycket växter där men det blev ändå inte trivsamt och ombonat. Ja jobb finns det gott om när man har två hus och för liten plånbok för att leja bort jobben.

Idéen till uterummet fick jag från bilden nedan. Vi kommer inte att ha glas ända ner till golvet eftersom vi tar tillvara våra gamla fönster som har en höjd på 1,4 meter. Vi kommer också att ha ett sneddat tak från vänster till höger för att följa samma linje som på garaget. Jag ser framför mig vad bra det kommer att bli. Hoppas Kent sätter fart med hammare och spik snart. :)

Nej nu måste jag försöka att sova igen.
.

Av Annica och Kent Lindholm - 12 maj 2013 14:08


Ja nu är vi hemma igen. Jag summerar helgen med att säga ömsom vin, ömsom vatten. Vi har haft det bra bortsett från vädret som gärna fått varit betydligt bättre. Vi skulle kratta och plantera med det blev bara två krukor med penseer och dessa har jag tagit med mig hem så länge.

Inte blev det någon stad och shopping heller i går. Jag hade ingen lust att göra något, var låg i humöret hela dagen trots att både Kent och jag själv försökte peppa upp mig. Ja så är det ibland och fördelen är ju att pengarna finns kvar i plånboken även i dag. Kent fixade gårdagens middag, det blev fisk men dock inte grillad. Han gjorde en räkcocktail till förrätt och hade fått till en suverän vinegrätt genom att smaka sig fram. Till huvudrätt bjöd han på torsk på norrlandsvis med en underbart god sås gjord på grädde, smör och dill. Till det drack vi naturligtvis ett glas vitt. Ja Kent kan verkligen fixa gott i köket när lusten faller på.

Nästa helg har vi bestämt att vi ska åka ut med husbilen. Det är så härligt att hänga på cyklarna och bara åka iväg och ha med allt man behöver inom räckhåll. Inga måsten finns det heller när man åker bort, det är bara 100% avkoppling. Jörgen har tipsat om en fin plats i Hudiksvall med cykelavstånd in till stan. Petra och barnen kommer också att vara i Hudiksvall nästa helg så det blir nog trevligt. Vi ska bl.a åka och titta på kosläpp i Näsviken. Jag håller tummarna att regnet är någon annanstans än över oss i Pingst.
.

Annikas nya blogg

Kent och Annica

   

  

Kul att just du tittar in.

 

Den här bloggen kommer vi att fylla med det som händer i vår vardag. 

 

 

 

Fråga oss

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok

På vägarna med husbilen

 

Ofta på väg, både i Sverige och utomlands


Ovido - Quiz & Flashcards